Töökoha analüüs
Millal vajab organisatsioon töökoha analüüsi teenust?
See on kasulik praktiliselt kõigile organisatsioonidele, sõltumata nende suurusest, tüübist või vanusest.
Eriti hea on see teenus siis, kui juhtkond tunneb, et ei oma enam päris kindlat teadmist sellest, mis toimub tegelikult organisatsiooni “eesliinil”, näiteks teenindajate/müüjate ning klientide vahel. Sel juhul on meil tegemist teenindussituatsioonide vaatlusega.
Teenus on väga kasulik stardipunktina kui soovitakse muuta mingi struktuurüksuse töökorraldust või töötajate käitumist mingis valdkonnas.
Teenus annab suhteliselt objektiivse pildi töötajate tegelikest, käitumuslikest “kinnijäämistest”/tugevustest, annab väärtuslikku tagasisidet töötajatele endile ja juhtkonnale ning võimaldab konsultantidel luua adekvaatse programmi muutuste sisseviimiseks.
Teenuse sisu:
- Protsessi ja selle eesmärkide tutvustamine töötajatele, hirmude ning eelarvamuste mahavõtmine (sageli esineb “nuuskimise”hirm)
- Iga konkreetse töötaja või struktuurüksuse tööstiili ja -paiga psühholoogiline kaardistamine, analüüs, “kinnijäämiskohtade” määratlemine
- Sisemiste ja väliste tegurite määratlemine, mis mõjutavad tööprotsessi
- Vaatlustulemuste analüüs
- Tagasiside ja kokkuvõtted töötajatele ning juhtkonnale
- Arengusuundade ja -võimaluste määratlemine
Protsess toimub reaalses tööolukorras, osalejate tööajal, kulutades minimaalselt nende aega. Üks osaleja kulutab kogu protsessi jooksul aega vaid grupikohtumisteks, reeglina 2 x 1,5 tundi, ning vajadusel individuaalkohtumiseks kuni 1 tund.
Protsessi sihtgrupp:
organisatsioon tervikuna – kõigi tasandite töötajad; konkreetne struktuurüksus; juhtkond.
Tellida tasuta konsultatsioon